Sidor

fredag 6 februari 2009

Lagavulin 16 yo. Helt färdig..

Jag är officiellt slutkörd. Min fru som för närvarande är mammaledig har ryggproblem så nu får jag rycka in och vara heltidslyftkran åt vår lilla dotter. Detta sätter perspektiv på vad stark och uthållig min kära fru egentligen är. Hon gör ju detta hela dagarna. Måste villigt erkänna att det inte är lyften i sig som är jobbiga utan den ständiga beredskapen till nästa utryckning.

Nog gnällt, dotter och fru i horisontalläge för nattning. Jag har fått besök av en rökig ölänning vid namn Lagavulin 16 yo (nr 400, 579 kr). Med sina, för whisky, mogna 16 år har jag gott sällskap. Om jag sluter ögonen står jag vid en liten fiskeby vid kusten, tjära och rök blandas och jag får små sotflager på kinden. Plötsligt slår en våg in och några stänk havssalt väter mina läppar. Vågen tar tid på sig att skölja bort och kvar lämnas jag törstande efter mer. När allt kommer omkring har jag det väldigt bra i alla fall.

Tills nästa gång, vissa har det riktigt bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar