Sidor

söndag 15 februari 2009

Pol Roger Brut Réserve. Hm.. Allahjärtansdag miss + Allt som bubblar är inte skumpa

Hm.. me not like..
Jag tycker inte om när det blir oordning. Nu blev det en dubbel miss. Först så missade jag inlägget från dagen innan alla hjärtansdag, då jag och min älskade drack skumpa. Vilket skulle komma före inlägget om dagen då vi drack "låtsas"skumpa". Den andra missen blev skumpan i fråga, Pol Roger Brut Réserve (nr 7549, halvflaska 189 kr). Inte alls så angenäm på tu man hand som jag hade hoppats. Nu ska jag tillägga att jag har druckit champagne 3-4 gånger i hela mitt liv så alla nya bekantskaper med det fräsiga bubblet är välkommet. Friskt och lite fruktigt med trevliga små bubblor som bredde ut sig över hela tungan, skulle kunna vara lovande om smaken inte hade fastnat på tungan där de beska inslagen känns som mest. Sammanfattningen blev att detta skulle vara utmärkt till mat, gärna något med lite gräddiga och salta inslag.

Tills nästa gång, små bubblor! me like...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar