Sidor

tisdag 6 oktober 2009

Dry Sack. Namnet säger allt..

Efter en inspirationstorka har mitt vinsinne öppnats ännu en gång. Ut på outforskad mark hittar jag Dry Sack (nr 8209, 49 kr, 375 ml). Söta torkade russin med en besk eftersmak, jag bestämmer mig för att den här typen av billig, lättillgänglig (syftar på att den finns på alla Systembolag) sherry är bland det mest osexiga som finns. Läste en artikel i mitt tidigare vinliv som gick ut på att öka sherryns genomslagskraft hos unga, något som den minst sagt beskrivande etiketten visar på. Slutsats blir,gör en bättre produkt så kanske..

Ne dagens bästa är definitivt inte "best served chilled", utan något mer uppenbart. Hemmapappa med en återfunnen vinös känsla med uppdrag att smaka allt som kommer i min väg.

Tills nästa gång. Se upp! Här kommer jag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar