Sidor

onsdag 29 juni 2011

Molto Prosecco. Äntligen har jag hittat kranen till näsan..

En av sommarens bästa.
Jasminträd och buskar står i blom, smultronen har börjat tagit slut, jordgubbarna rodnar och körsbären likaså. Ibland är det härligt med egen trädgård, var skulle man annars kunna ta med sig sina små 05:20 för att länsa dagens bestånd av mogna bär. Fantalastiskt.

Antar att ni, i likhet med oss, har slagits av ytterliggare en värmebölja. Tiden framför datorn begränsas till att snegla på morgondagens väder för en lättning eller vidare värme, beroende på hur man är skapt. I vilket fall kan jag varmt rekommendera en liten avstickare för en möjlighet till sommarens lättja utan dess kväljande värme. Så kan man i korthet sammanfatta intrycken efter den försvarliga mängd Prosecco som har passerat. Fantastikt lätt men ändå inte helt befriat från personlighet. Bubblor i massor ackompanjerad av renaste fräsande frukt. Mums, ett vin nej rättelse en företeelse att njuta av i stora drag under sommarens varmaste och kallaste dagar.

Jag har hämtat mina sexpack härifrån men det finns säkert många likande på andra ställen. Däremot kan jag inte lova samma njutning som dessa har gett mig.

Tills nästa gång. Nu håller vi tummarna, inga sjuka barn och inga sjuka vårdnadshavare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar