Sidor

torsdag 16 februari 2012

Jag vill inte vara din boss..

Tyvärr, inget vinsnack idag heller
Nej, någon chef blir jag aldrig. Eller rättare sagt, om jag skulle få för mig något dyligt se då för bövelen till att stoppa mig. Att vara den man tar rygg på ja, att leda arbete absolut, att ta ansvar och fördela ansvar me like, men att vara den som tar beslut som på ett eller annat sätt får människor att må dåligt, bli ifrågasatta eller rent av arga. Nej tack, där sätter min mjuka, diplomatiska sida stopp. Kan nog inte bli mycket mer å ena sidan o andra sidan. Våg? nej inte jag inte. Efter att snart ha varit i toppen av näringskedjan, på vår lokala förening, under ett års tid vet jag vad jag snackar om.

Det har varit en ganska tubulent tid med mycket goa erfarenheter i bagaget men nog är nog. Lägg på att vi dessutom väntar en till knodd och fritidskvoten är nådd och överstigen. Nej, nu ska jag hålla mig till det min fru säger att jag måste och klämma in det jag själv lever för och frodas av. Var det någon som sa att jag ska starta en vin och fotoförening? Den som lever får se.

Har varit lite ont om kulinariska höjdpunkter på sistone, ni som stått ut med min klagosång vet att min dryga vecka av sjukdom har påverkat mig mer än vad som egentligen är rimligt. Varför frågar jag mig? Är nog så enkelt att mycken av mitt fokus i livet handlar om att äta och dricka gott oavsett tillfälle. Jag njuter lika mycket av en vällagad lunch, en festmåltid eller varför inte en god ost och ett gott glas vin på kvällskvisten. Inte sagt att jag ibland äter för överlevandets skull, men att kunna använda sina sinnen och låta dessa sjunga tillsammans är helt enkelt underbart.

I väntan på att jag ska bli herre över mina sinnen igen bjuder jag på en kombo där delarna i sig gör helheten. Tant Grön från Jarseost, limehonung från Ingela Forsberg i Hedesunda toppat med lite saffran tillsammans med såternesvinet Château Grillon 2009 (nr 4115, 128 kr). Kommer inte ihåg exakt hur allt smakade men tillsammans, sweetlordhalleluja!
Honung, ost
och vin
Inget nytt, men lika gott för de
Tills nästa gång. Host, host, krax, krax...

2 kommentarer:

  1. Ja en sak är säker, kombinationen ska efter denna läsning provas....

    Grymma bilder du tar, klart imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det Christer och säg gärna vad du tyckte.

      Tack, tack hoppas att du blir lika imponerad av kombon ;)

      Radera