Sidor

söndag 7 oktober 2012

Höstmarknad i byn. En särdeles smaksam historia..

Kameran på axeln, bara att bege sig de tusen lätt sluttande metrarna ner till centrala byn. Av de två affärsbyggnaderna kallas den ena, efter fyra år på orten har jag fortfarande ingen aning om varför, Logården. Här var det höstmarknad, för er som inte var där ska jag inte ljuga och säga att ni missade mycket men det som fanns var riktigt naggande gott. Nästa år lovar ni bättring, ok.
Inte bara storviksbor på marknad,
en och annan stockholmare också
Riktigt go grejjor hade han med sig, 
som man fick klämma, känna och framför allt smaka på.
Smakade gjorde också Ekonäras falukorv, en av de bättre jag smakat överhuvudtaget. 
I vimlet hittade jag också en brödskärare,
fiskpackare 
och sadelmakare.
Självklart följde det med en påse med gosaker hem.
Tills nästa gång. Det här gör vi om nästa år...

Pst. Som vissa av er kanske märkt är jag väldigt förtjust i både Ekonära och Gattimondo. Ren lycka när det nu går att få tag på några av Gattimondos produkter genom Ekonära.

Psst. Även Vilmas grymma knäcke går nu att få genom Ekonära, nästan för bra för att vara sant.

2 kommentarer:

  1. Känner igen den där burken! Härligt reportage, kul att det händer grejer även i skoga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The mother of all jars ;) Tack, blev mest bilder men det var svårt att skriva när man provsmakade allt :) Det är i skoga det händer!

      Radera