Sidor

fredag 12 april 2013

Kusmi - Ingefära och citron. Skönt med helg..

Kusmi -  Ingefära och citron
Jag pimplar en del kaffe på jobbet, dåligt kaffe ska tilläggas, kanske skulle dra ner lite? Sagt och gjort, ett steg i rätt riktning har varit att byta ut mot te, varför har jag inte gjort det tidigare? Te kan ju varieras i oändlighet samtidigt som vissa sorter rent av kan ha hälsobringande effekt, för att inte tala om att det främst är riktigt gott. En tidigare morgonfavorit var Friggs gröna variant smaksatt med ingefära och citron, men efter att ha smakat Kusmis Ingefära och citron har jag en ny. Just kombinationen av grönt te, ingefära och citron tycker jag är en hitt, det som gör Kusmis variant speciell, förutom att det till skillnad från Friggs är lösvikt, är dess milda delikata men ändå komplext smakrika och smått jordiga personliga touch. En riktigt bra start på dagen helt enkelt.

Kanna och koppar från Indiska!?!
Nu återstår bara att hitta en lämplig tekanna, min gamla är en kvarleva som tyvärr är mer prydnad än redig kanna. Sa jag att man spiller varenda gång man häller.

Tills nästa gång. Trotts allmän kaos...

Pst. Såg nu att Franska Matkompaniet har lite rea, varför inte ta och testa vettja.

Psst. För den som tycker att priset är i saftigaste laget kan jag meddela att det endast behövs en liten nypa per kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar