Sidor

lördag 18 mars 2017

Mont-Redon Côtes du Rhône Réserve Rouge 2015




Ibland behövs det ett saftigt och strukturerat vardagstjut. Ni vet något som funkar till mycket, inte blir tråkigt och inte gör värst stora hål i plånboken. Eftersom vi dras med monopol, nej jag gillar det inte, så underlättar det om det finns på många ställen. Just av den anledningen fick det följa med hem en ynka flaska Mont-Redon Côtes du Rhône Réserve Rouge 2015 när jag var förbi för att hämta lite andra godsaker. 2015 ska ju, näst efter 2010, vara bra i södra Rhône även om det verkar vara 2016 som man ska satsa stort på. Hursom, vinet gör nog ingen besviken. Inte stort men balanserat, piggt och fruktansvärt användbart. Kommer inte att bli stapelvara hos mig men om jag spontant måste rycka något har jag en solid kandidat. Tillsammans med Guigals Côtes-du-Rhône så är det tryggt att ha några säkra kort i monopolhyllan.

Tills nästa gång. Efter årets första handtvätt kommer snö, det är sedan gammalt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar